Stránky

utorok 30. mája 2017

Ako na to - Farby Distress paint – akrylové farby

Môj najnovší článok na scrapper.sk je opäť o farbách, tentokrát o Distress Paints.

Tim Holtz® Distress Paints sú tekuté akrylové farby na vodnej báze, ktoré sú určené na viaceré povrchy. Tieto špeciálne farby boli vyvinuté, aby reagovali s vodou rovnako ako Distress Inks a Distress Stains.

Každá fľaša má praktický systém nanášania farby – hubku – ktorú treba otočiť smerom dole a miernym tlakom farbu nanášať.

Farby sa môžu použiť na papier, drevo, kov, sklo, plast a ďalší materiál.

Dnešná časť ako na to bude opäť o ATC kartičkách. Na nich vám ukážem ako krásne sa dajú farby využívať. Všetky kartičky sú potom pripravené na výmenu :)

Jednoduché nanášanie farby na povrch pomocou vody

Na euro obal som si naniesla farby a pomocou rozprašovača som naniesla vodu.
Papier som po farbe potiahla a to aj viackrát, čím sa farby krásne zmiešavali. Prestala som až keď som si povedala, že takéto farebné zloženie môže byť :)
Aby ste mohli ďalej pracovať,  určite to poriadne presušte! Potom som naniesla rôzne pečiatky a farby Distress ink cez šablónu. A dozdobila na tému: Cesta okolo sveta.




Nanášanie farieb pomocou šablóny

Na papier som si položila šablónu (masku) a postupne nanášala farby. Ja som použila tri farby, ale pokojne sa môže použiť len jedna alebo rôzne iné kombinácie.

Po presušení som naniesla pečiatky a whasi pásky a dozdobila na tému Dopis.




Farbenie obrázkov

Pomocou pečiatky som vytvorila svoj vlastný obrázok motýľa a nafarbila som každý inou farbou. Pekne vysušila a vystrihla. Farby sú krásne sýte a žiarivé takže čokoľvek zafarbíte bude to mať svoj šmrnc! :)

ATC som potom nafarbila tiež distress paint farbou – fialovou – a naniesla pečiatky a washi pásku. Nakoniec som prilepila zafarbené motýle a nalepila kamienky. Kartičky sú na tému Na krídlách motýlich.



Farbenie pečiatok

Úplne skvelá pomôcka na farbenie pečiatok...Vytvárajú sa krásne vzory, podľa toho či sa použila jedna farba, alebo kombinácia. Tu na obrázkoch je zobrazená kombinácia rôznych pečiatok ako sa môže zmeniť obyčajný biely podklad. A to nie len na ATC, ale pokojne aj na rôznych pohľadniciach.

Ja som použila pečiatku s vtáčikom....Na obrázku č. 5 je vidieť ako som naniesla na pečiatkový vzor ešte hnedú destress paint farbu a pomocou vlhčenej utierky som ju rovnomerne naniesla po celej kartičke. Dalo tomu taký „starý“ nádych. Dozdobené na tému Birds.




Farbenie štuktúrovacej pasty

Na túto techniku som použila štruktúrovaciu pastu a šablónu. Trocha farby som naniesla na euro obal a trocha štruktúrovacej pasty som naniesla do tejto farby.

Poriadne to treba premiešať a pomocou šablóny som túto pastu naniesla na kartičku. Usušila som to horkovzdušnou pištoľou a naniesla som trocha ružovej farby v spreji. Tiež to treba vysušiť. Trocha „frkancou“ rôznych farieb tomu nikdy neuškodí :) A dozdobila som to na tému Vôňa jari.



Tak ako? Inšpirácie je dosť, tvorte a pochváľte sa! :)

Použitý materiál:

- Masky (šablóny)
- Razítkovacie farby – spreje,  podušky


2 komentáre:

  1. Zuzi, tedy - je vidět, že to vše znáš a ovládáš, však je to vidět na tvé práci - vše je moc hezké. Tak ať se ti to daří i nadále.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Uf, uf, to je Technik, ja sa v tom strácam :-(
    Zuzka, ale vidím, že aj ty musíš mať veľa pomôcok, a teda aj miesta na ne :-)))

    OdpovedaťOdstrániť